Valaisinnäyttely “Valoa!” Aalto Studiosissa

13.02.2018

Muotoilun ensimmäisen vuosikurssin näyttely on ensimmäinen Aalto Studiosin tiloissa Otaniemessä.

Muotoilun työkalut -kurssin opiskelijat saivat tehtäväkseen suunnitella valaisimia helsinkiläisten huippuravintoloiden innoittamina. Valaisinsuunnittelun lähtökohtana oli määritetty ravintola, jonka brändistä ja identiteetistä koostettiin analyysi. Näyttely nostaa esille valaisinprototyyppien lisäksi ravintoloista toteutetut kohdeanalyysit ja valaisinten graafiset tuotejulisteet.

“Mittava näyttely koostuu yhteensä 35 lampusta ja 59 julisteesta. Aalto Studios oli ainoa tila mihin näyttely mahtuu, ja onhan sopivaa että ravintolaan suunnitellut valaisimet esitellään ravintolassa”, kertoo näyttelystä vastaava opiskelija Leevi Vahvelainen Aalto-yliopistosta.

Kurssin tehtävänantona oli toteuttaa kattolamppuja levymateriaaleista piensarjatuotannon menetelmiin ja budjettiin sopiviksi. Kurssin tavoitteena oli kehittää muodonantokykyä ja auttaa ymmärtämään piensarjatuotannon mahdollisuudet ja rajoitteet.

Valonlähteet ja sähkökomponentit valaisimiin tarjosi kurssin yhteistyökumppani Airam.

Aika: 16.2.–2.3.2018

Paikka: Aalto Studios ja ravintola Kipsari, Otakaari 7, Espoo

Lisätietoja:

Muotoilun opiskelija Leevi Vahvelainen, Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu, p.040 8392 634, leevi.vahvelainen@aalto.fi